צפו • 3 מקומות חובה בעיר העתיקה עם קובי פינקלר

קובי פינקלר No Comments on צפו • 3 מקומות חובה בעיר העתיקה עם קובי פינקלר
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השנה, על פי החלטת ממשלה, יתקיימו מספר אירועים במסגרת שנת ה"הקהל", ואתמול זה החל בסדרת פעילויות לכל המשפחה ברובע היהודי בירושלים.

מתחילים בשוק עתיק משוחזר עם בעלי מלאכות קדומות, ממשיכים לעלות לרגל ולחפש את המטמון בין העתיקות בגן הארכיאולוגי.

במקום שבו לכל אבן סיפור וכל סיפור הוא מזכרת, טמון מטמון אותו יוכלו למצוא המבקרים בעזרת דף חידות וסתרים. ברחבה הגדולה של הגן, על מדרגות 'חולדה' אפשר לשמוע מה חדש מפיהם של עולי הרגל שהגיעו להר הבית ולבקר ברחוב ובשוק עתיק משוחזר בדיוק כמו פעם ולפגוש אמני מלאכות קדומות שהציעו מרכולתם לעולי הרגל בדיוק כמו אז. סיור מודרך בגן ייצא כל שעה עגולה.

בחפירות הארכיאולוגיות שנעשו כאן נמצאו מאות ממצאים שיחד מספרים את הסיפור השלם של מתחם הר הבית.

בתוך הגן הארכיאולוגי הוקם מרכז דוידסון לתצוגה והמחשה. מדובר במרכז שהוא מהמתקדמים מסוגו בעולם באופן הצגת הארכיאולוגיה וההיסטוריה של ירושלים. סרטים, דגמים, ממצאים, כשהחידוש הפעם הוא במעלה הדרך שבה עשו דרכם עולי הרגל לתוך מתחם הר הבית. כשעולים במדרגות למול שערי חולדה (שניים מהם סמוכים לפינה המערבית בכותל הדרומי ושלושה במרכז הכותל הדרומי) מבינים יותר מכל את המציאות אותה חוו עולי הרגל שהגיעו לירושלים ונכנסו לתוך המתחם המקודש.

מדרגות גבוהות לצד מדרגות נמוכות כדי שלא ירוצו וחלילה יפלו (מאות אלפי אנשים עלו להר אז), מקוואות לטהרה, פתחי אבן ששימשו לרוכלים ולחלפנים, קרן התקיעה ועוד.

כדי לאפשר גם לנכים את ההגעה הוסיפו במקום גם גשרים המותאמים לעגלות נכים ואפילו מעלית לשימושם. במקום נפתח גם בית קפה גן לטובת האורחים הרבים שמגיעים למקום. כל אחד יכול מעתה להגיע. 02-6265906

רוצים לפגוש כוהנים ולהכיר מקרוב איך חיו עשירי העיר? הצטרפו למסע בזמן ברובע ההרודיאני.

במקום הכי קריר (מקורה וממוזג) ברובע היהודי, נמצאות העדויות הגדולות ביותר לירושלים של פעם היא שכונת בתי הכוהנים המכונה גם 'הרובע ההרודיאני'. סיור תיאטרלי מיוחד ייקח את האורחים אל מתחת לפני האדמה, אל החדרים הכי פרטיים בהם יפגשו את הכוהנים – תושבי ירושלים העתיקה והאמידה, את המורדים וגם את פשוטי העם. המסע בזמן יכלול הצצה אל המקוואות והמרחצאות, כלי המטבח העשירים והפסיפסים המרהיבים בבתיהם של חשובי הדור. ברובע מחכה גם הפתעה לחובבי הגאדג'טים והמשחקים – אפליקציית חידון אינטראקטיבית לכל המשפחה שבה ניתן לשחק מול מסך ענק. סיור תיאטרלי ייצא בשעות 11:00, 13:00, 15:00 ו-17:00.

בבית הכנסת "החורבה"- העתיק והמפורסם, שנבנה לראשונה במאה ה 18 ומאז נחרב ונבנה כ-3 פעמים יתקיימו סיורים מודרכים כולל תצפית מדהימה על ירושלים העתיקה.

ב"בית השרוף" (בית מגורים מתקופת בית שני שנחרב בשריפה הגדולה בימי המרד הגדול) ניתן לצפות במיצג אור קולי המעביר את סיפורה של משפחת כוהנים בזמן המרד וחורבן בית המדרש.

זה הזמן לירושלים, כמאמר השיר החדש ששר אברהם פריד "כל הדרכים מובילות לירושלים".

הכותל

החורבה 006

מלאכות

החומה



0 תגובות